donderdag 7 juni 2007

Een geslaagde midweek...

Donderdagavond. Om 11u vanochtend onder een prachtig zonnetje de afvaart van de Ourthe met kajak. Rond 14u waren de studenten terug. Ik de namiddag waren ze vrij. De meesten gingen "shoppen" in La Roche. Ik was echt ontroerd toen ze met een Tacchini sportzak en aftershave van hetzelfde merk voor mij terug thuiskwamen. "Iets van ons, omdat we het hier zo tof gehad hebben". Wivina kreeg een grote bos bloemen. Ik heb de foto's hiervan via mms doorgestuurd naar de weblog.
Samengevat : een prachtweek. Het is een schoolactiviteit als afsluiter van 7 jaar secundair onderwijs, maar het voelde aan als een midweek vakantie, met zo een gemakkelijke groep...
Zo een midweek zorgt er ook voor dat de studenten je minder als leraar en méér als "mens" gaan bekijken. Een mens met zijn sterke en zijn zwakke kanten.
Als ik dat merk, na de jaarlijks terugkerende midweek, dan is voor mij de bedoeling bereikt. Zelfs met Harald (oudleerling) heb ik hier opnieuw een ijzersterk contact gesmeed...

0 reacties: